10
21328
2
3 ماه پیش
تولید محتوای هوش مصنوعی قرار است وارد صنعت سرویس پخش شود. قرار است یک پلتفرم وابسته به هوش مصنوعی...

تولید محتوای هوش مصنوعی قرار است وارد صنعت سرویس پخش شود. قرار است یک پلتفرم وابسته به هوش مصنوعی شروع به کار کند که به کاربران اجازه میدهد فقط با طرح چند کلمه یک قسمت سریال بسازند. در ادامه با دیجی‌موویز همراه باشید.

 

استدیوی فیبل (Fable) یک شرکت استارت آپی در سان فرانسیسکو که قبلا برنده‌ی یک جایزه‌ی امی هم شده، از “شورانر (Showrunner)” رونمایی کرد; پلتفرمی که به گفته‌ی استدیو می‌تواند برنامه‌ها و سریال‌هایش را نویسندگی کند، صداگذاری و تصویرسازی کند. در نسخه‌ی اولیه، کاربران می‌توانند سریال‌هایی را که هوش مصنوعی ساخته تماشا کنند و محتوای خودشان را با کنترل کامل دیالوگ‌ها، شخصیت‌ها، نوع فیلمبرداری و بسیاری از موارد دیگر بسازند.

 

این تلاش نشان میدهد که تکنولوژی باز هم به هالیوود ورود کرده و با بهره گیری از ابزار هوش مصنوعی وارد مناقشه‌ی بین استدیوها و سازندگان فیلم و سریال شده است. سال قبل در بحبوحه‌ی اعتصاب نویسندگان و بازیگران که هوش مصنوعی هم کی از موارد اختلافات بود، استدیوی فیبل با استفاده از تکنولوژی خود یک قسمت از سریال ساوث پارک (South Park) پخش کرد. در حالی که برخی کمبودهای این قسمت را به سخره گرفتند، برخی اذعان کردند که این ویدئو جهشی در صنعت تکنولوژی است و ثابت میکند که ابزارهای هوش مصنوعی به زودی به کاربران اجازه میدهند تا در روند فیلم و سریال‌ها دخالت کنند و حتی فیلم و سریال خود را بسازند. همچنین این سوال مطرح میشود که اگر این تکنولوژی در دسترس عموم قرار گیرد چه بر سر ساندگان فیلم و سریال خواهد آمد؟

 

ادوارد ساتچی مدیر اجرایی استدیو گفت: هدف ما ارائه‌ی نتفلیکس با هوش مصنوعی است. شاید بتونید قسمت‌های سریال که تماشا میکنید رو خودتون به پایان برسونید و روی یک دکمه کلیک کنید تا یک قسمت دیگه ازش بسازید. میتونید بهش بگید موضوعش چی باشه و اجازه بدید هوش مصنوعی اون رو بسازه.

 

کاربران می‌توانند برای اضافه شدن به لیست انتظار برای تست رایگان پلتفرم ثبت نام کنند که به گفته‌ی ساتچی احتمالا تا پایان سال طول خواهد کشید

نظرات کاربـران

2
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید
  • Winterfell7121
    گزارش اسپویل
    (3 ماه پیش)

    مگه میشه،مگه داریم. من هااااااا بار اینسپشن و گات رو خودم با کمک این هوش مصنوعی میسازم

  • Ilwarman
    گزارش اسپویل
    (3 ماه پیش)

    یاخدااااااااااا