6
3228
0
2 سال پیش
فیلم فبلمنز (The Fabelmans 2022) به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» بزرگ در جشنواره تورنتو به نمایش در آمد تا اولین...

فیلم فبلمنز (The Fabelmans 2022) به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» بزرگ در جشنواره تورنتو به نمایش در آمد تا اولین نمایش جهانی خودش را تجربه کند. این فیلم از روی زندگی خود اسپیلبرگ ساخته شده است. این نمایش تبدیل به یک رویداد خانوادگی شد و سه خواهران اسپیلبرگ هم در بین تماشاگران در کنار «میشل ویلیامز»؛ «پل دینو»؛ «سث روگن» و مابقی بازیگران این فیلم نشسته بودند.

 

اسپیلبرگ بعد از نمایش فیلمـش گفت: “این فیلم برای من راهی بود برای برگرداندن پدر و مادرم و همچنین خواهرانـم را بیش از آن چیزی که فکرش را می‌ کردم به من نزدیک کرد. همین یعنی ساختن این فیلم ارزشـش را داشته است.” مادر اسپیلبرگ در سال 2017 در سن 97 سالگی و پدرش در سال 2020 در سن 101 سالگی از دنیا رفتند.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پسر جوانی به نام «سمی فبلمن» که در آریزونای بعد از جنگ جهانی دوم درحال بزرگ شدن است یک راز خوانوادگی تکان دهنده را کشف می کند و تلاش می کند که بفهمد چگونه قدرت فیلم ها می توانند به او در فهمیدن حقیقت کمک کنند.

 

در حین نمایش فیلم تماشاگران ناگهان با بازی کوتاه «دیوید لینچ» کارگردان بزرگ سینما در این فیلم مواجه شدند که آن ها را به وجد آورد. بعد از نمایش فیلم حضار به مدت طولانی ای ایستاده فیلم را تشویث کردند و این تشویق ها انقدر طولانی شدند که «کامرون بیلی» مدیر جشنواره تورنتو از حضار خواست که بنشینند تا بتوانند جلسه پرسش و پاسخ را آغاز کنند.

 

بعد از نمایش فیلم اسپیلبرگ توضیح داد چگونه او و «تونی کوشنر» نوشتن این فیلم را آغاز کردند. کوشنر و اسپیلبرگ فیلمنامه و تهیه کنندگی این فیلم را با هم انجام داده اند. اسپیلبرگ توضیح داد “وقتی کرونا همه گیر شد کلی زمان و کلی ترس داشتیم. در مارس یا آوریل 2020 کسی نمی دونست قراره تا یک سال آینده وضعیت هنر و یا حتی وضعیت زندگی به چه شکلی بشه. وقتی اوضاع رو به وخامت بیشتری رفت به این فکر افتادم که اگه قرار باشه همه چی رو رها کنم، چه چیزی رو باید درمورد مادر و پدر و خواهرانـم حل و بیان کنم؟”

 

او همچنین در صحیت هایش گفت: “خیلی خوشحالـم که به تورنتو اومدیم. این فیلم باید بدون زیرنویس دیده بشه.”

نظرات کاربـران

0
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید