3
4738
6
1 ماه پیش
در باکس آفیس روز یادبود که تعطیلات چهار روزه در آمریکا بود “فیوریوسا” با اختلاف جزئی توانست بالاتر از...

در باکس آفیس روز یادبود که تعطیلات چهار روزه در آمریکا بود “فیوریوسا” با اختلاف جزئی توانست بالاتر از گارفیلد در رده‌ی اول قرار بگیرد. ولی این مقدار، بدترین فروش در 29 سال اخیر بوده و نسبت به سال قبل سقوط 37 درصدی به ثبت رسید.

 

روز یکشنبه کمپانی برادران وارنر و سونی مهم‌ترین فیلم‌هایشان را در سینماها پخش کردند و در این رقابت نزدیک “فیوریوسا”ی جرج میلر با اختلاف خیلی کمی در آمارهای آمریکای شمالی با فروش حدود 32 میلیون دلاری برنده‌ی رقابت با گارفیلد شد. پس گارفیلد یک دلیل دیگر دارد تا از دوشنبه ها متنفر باشد. گارفیلد در این چهار روز با فروش 31.1 میلیونی و در رقابتی نفس گیر در رده‌ی دوم قرار گرفت.

 

به هر صورت این آمار بدرترین آمار در حدود سه دهه‌ی اخیر روز یادبود بود. (البه به جز سال 2020 که سینماها به علت کرونا تعطیل بودند). با مقایسه‌ی باکس آفیس روز یادبود در سال 2023 با افت 37 درصدی مواجه میشویم، جایی که بازسازی فیلم “پری دریایی کوچک” توسط دیزنی با فروش 118 میلیونی یکی از بهترین فروش‌ها را در روز عید داشت.

 

پنجمین فیلم از سری فیلم‌های “مد مکس” با بازی کریس همسوورث و آنیا تیلور جوی انتظار میرفت فروشی 40 تا 45 میلیون دلاری را در روزهای عید داشته باشد. و به خاطر داشتن بودجه‌ی 168 میلیون دلاری حتی این مقدار فروش هم خیلی برای این فیلم عالی نبود. فیوریوسا در باکس آفیس جهانی به فروش 65 میلیونی رسیده است و با این وضعیت نمیتواند به قسمت قبلی این سری فیلم‌ها یعنی “مد مکس: جاده‌ی خشم” با بازی تام هاردی و شارلیز ترون برسد. فیلمی که با فروش 45 میلیونی شروع کرد و در نهایت به فروش 380 میلیونی جهانی رسید.

 

با وجود نقدهای بسیار خوبی که “فیوریوسا” داشت، آمارها نشان میدهند فروش بد این فیلم به این خاطر است که فیلم‌هایی که پیش در آمد یک فیلم دیگر محسوب میشوند به موفقیت چندانی نمی‌رسند، به خصوص زمانی که ستاره‌های اصلی سری فیلم‌ها هم در آن حضور ندارند.

 

نظرات کاربـران

6
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید
  • just watcher
    گزارش اسپویل
    (1 ماه پیش)

    از ۲۰۱۷ به اینور اکثررفیلمایی که تو جشنواره ها ایستاده تشویق میشه تو سینما ها توسط مخاطب ایستاده بهش گلاب پاشیده میشه!

  • 🆂🅰🅷🅰🅽🅳
    گزارش اسپویل
    (1 ماه پیش)

    فیوریوسا قطعا مث جاده ی خشم می ترکونه تا الانم نقدای خوبی گرفته و جرج میلر استاد اکشنه و فیلم کلیشه ای نمی سازه. بعدم هنوز وقت هست و می تونه بازم بفروشه و آمارشو بهبود بده

  • meiyou
    گزارش اسپویل
    (1 ماه پیش)

    وقتی شارلیز ترون رو با این خانم جایگزین می‌کنید، بایدم فروش‌تون همینقدر باشه یه شخصیت کاریزماتیک و باورپذیر رو از فیلم حذف کردن، به حاش یه شخصیت فانتزی حایگزین کردن.

    • 🆂🅰🅷🅰🅽🅳
      گزارش اسپویل
      (1 ماه پیش)

      این فیلم درباره ی جوونیای فیوریوسا هست و یه بازیگر که هم نمی تونه نقش جوونیای یه کاراکترو بازی کنه و هم خود کاراکترو. جدا از اون به پای شارلیز نمی رسه ولی بازیگر خوبیه خودشم.

      • meiyou
        گزارش اسپویل
        (1 ماه پیش)

        اون فیلم تحسین‌شده سه ساعته‌ای که پارسال ریلیز شد و با هوش مصنوعی اون سه تا مردو پیر کرده بودن، اسمش چی بود؟ یکیش رابرت دنیرو بود فکر کنم خب این خانمم باید با گریم و هوش مصنوعی جوون میکردن! چطور تو‌مد مکس، دستشو قطع کردن ولی اینجا نمیتونستن جوونش کنن؟

      • 🆂🅰🅷🅰🅽🅳
        گزارش اسپویل
        (1 ماه پیش)

        نمیدونم کدومو میگی