6
4390
0
1 ماه پیش
در جشنواره‌ی کن امسال، جایزه‌ی نخل طلایی که ارزشمندترین جایزه‌ی این جشنواره است به فیلم “آنورا” به کارگردانی شان...

در جشنواره‌ی کن امسال، جایزه‌ی نخل طلایی که ارزشمندترین جایزه‌ی این جشنواره است به فیلم “آنورا” به کارگردانی شان بیکر رسید.

 

این فیلم درام کمدی و عاشقانه در شهر نیویورک جریان دارد داستان سیندرلاییِ آنورا با بازی مایکی مدیسون را دنبال میکند که با پسر یک تاجر ثروتمند روس آشنا میشود. پس از این که پدر و مادر پسر از رابطه‌ی آنها با خبر میشوند سعی میکنند ازدواجشان را خاتمه دهند و اوضاع پیچیده میشود.

 

در زمان اعلام برنده‌ی نخل طلایی، گرتا گرویگ رئیس هیئت داوران جشنواره‌ی کن گفت: این فیلم، این فیلم انسانی در مورد انسان‌ها قلب ما را ربود، ما را به خنده وا داشت، امیدهایمان را بالا برد و سپس دلمان را شکست و هیچ گاه حقیقت را کتمان نکرد.

 

بیکر هم در زمان دریافت جایزه گفت: شوکه شدم و هنوز باور ندارم که حاصل زحمات ما جایزه‌ی جشنواره را از آن خود کرد. برای سینما خواهم جنگید چون در حال حاضر به عنوان یک فیلمساز نیاز داریم سینما را زنده نگه داریم. یعنی فیلم‌هایی بسازیم که فقط در سینما پخش شوند. باید به دنیا یادآوری شود که تماشای فیلم در خانه و در حالی که مشغول چک کردن موبایل هستید روش خوبی برای تماشای فیلم نیست. البته برخی از شرکت‌های تکنولوژی دوست دارند خلاف حرفم را بگویند. تماشای فیلم در سالن سینما و در کنار افراد دیگر تجربه‌ی اجتماعی بسیار خوبی است و در کنار هم می‌خندیم، ناراحت میشویم، خشمگیم میشویم و میترسیم. پس به نظر من آینده‌ی سینما همان جاییست که شروع شده: سالن‌های سینما.

 

این پنجمین نخل طلایی پشت سر هم استدیوی فیلم نئون است و قرار است به صورت داخلی اکران شود. پخش بین‌المللی فیلم هم بر عهده‌ی شرکت فوکوس/یونیورسال می‌باشد.

 

قبل از اهدای جایزه‌ی اصلی، یک نخل طلایی افتخاری به جرج لوکاس توسط دوست، استاد، برادر بزرگتر و همکار قدیمیش فرانسیس فورد کوپولا اهدا شد.

 

لیست کامل برندگان به شرح زیر است:

 

نخل طلایی:

Anora

 

جایزه بزرگ:

All We Imagine as Light

 

جایزه‌ی هیئت داوران:

Emilia Perez

 

بهترین کارگردان:

Miguel Gomes, Grand Tour

 

جایزه‌ی ویژه:

Mohammad Rasoulof, The Seed of the Sacred Fig

 

بهترین بازیگر مرد:

Jesse Plemons, Kinds of Kindness

 

بهترین بازیگر زن:

گروه بازیگری فیلم امیلیا پرز: Adriana Paz, Zoe Saldana, Karla Sofia Gascon, Selena Gomez

 

بهترین فیلمنامه:

The Substance, Coralie Fargeat

 

بهترین فیلمبرداری:

Armand

 

نخل طلایی فیلم کوتاه:

The Man Who Could Not Remain Silent

نظرات کاربـران

0
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید