7
1995
0
1 سال پیش
بن کینگزلی بازیگر برتانیایی به پاس از یک عمر فعالیت هنری اش در جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ تندیس طلایی...

بن کینگزلی بازیگر برتانیایی به پاس از یک عمر فعالیت هنری اش در جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ تندیس طلایی دریافت می کند. کینگزلی در جشنواره زوریخ حضور خواهد داشت و جدیدترین فیلمـش یعنی (Dalíland 2022) را ارائه خواهد داد؛ او در این فیلم نقش نقاش سورئالیست اسپانیایی «سالوادور دالی» را بازی می کند. همچنین در مستر کلاسی که در این جشنواره برگزار می شود درمورد حرفه اش صحبت خواهد کرد.

 

کینگزلی در سال ۱۹۸۲ برای بازی در نقش گاندی در فیلم (Gandhi 1982) موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او همچنین نامزدی های اسکار دیگری هم برای فیلم های (House of Sand and Fog 2003) و (Bugsy 1991) در کارنامه کاری خود دارد. طیف وسیع توانایی ها و همه فن حریف بودن این بازیگر باعث شده که او را در نقش های مختلفی ببینیم از دفتر دار «اسکار شیندلر» در فیلم (Schindler’s List 1993) گرفته تا «کازمو» در (Sneakers 1992) که یک هکر شرور است تا (Iron Man 3 2013) و «ماندارین» قلابی.

 

«کریستین یونگن» مدیر هنری جشنواره زوریخ گفت “آقای بن کینگزلی یک بازیگر بسیار برجسته و همه فن حریف است که نه تنها کاملاً جذب نقشـش می شود بلکه توانایی این را دارد که یک عمق انسانی کمیاب به شخصیت هایش بدهد. کینگزلی با بازی با ظرافتـش می تواند زندگی درونی شخصیت ها را به دنیای بیرون ارائه بدهد و شخصیت های پیچیده را به روشی متقاعد کننده و فراموش نشدنی ترسیم کند؛ از جلمه در فیلم گاندی و فهرست شیندلر که از مهم ترین نقاط عطف سینمای جهان هستند و او را به یکی از محبوب ترین بازیگران جهان تبدیل کرده اند.”

 

کینگزلی در تاریخ ۲۲ سپتامبر شخصاً جایزه خود را از جشنواره زوریخ دریافت خواهد کرد و همچنین او در بیانیه ای گفت “من یک قصه‌ گو هستم، نه کمتر نه بیشتر. بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم که جشنواره زوریخ بخاطر این هنر ساده ام از من تجلیل می کند.”

 

جشنواره فیلم زوریخ از تاریخ ۲۲ سپتامبر آغاز می شود و تا ۲ اکتبر ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربـران

0
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید