15
2548
5
3 هفته پیش
اولین تریلر فیلم “My Favourite Cake” ساخته‌ی مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها منتشر شد.   این فیلم یکی از...

اولین تریلر فیلم “My Favourite Cake” ساخته‌ی مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها منتشر شد.

 

این فیلم یکی از مهم ترین فیلم‌های جشنواره‌ی فیلم برلین 2024 بود. “کیک محبوب من” فقط چند جایزه‌ی فرعی را در جشنواره‌ی برلین برنده شد اما بهترین نقدهای جشنواره را از آن خود کرد:

 

داستان خیلی شیرین و احساسی در مورد یک زن ایرانی است که در تهران زندگی میکند. مهین 70 ساله همیشه منزوی بوده ولی تصمیم میگیرد زندگی عاشقانه‌اش را احیا کند. یک دیدار اتفاقی تبدیل به شبی فراموش‌نشدنی برایش میشود. لیلی فرهادپور نقش مهین را فوق‌العاده بازی میکند؛ زنی که از زمان مرگ همسرش تنها در تهران زندگی میکرد و دخترش به اروپا رفته است. در یک ملاقات اتفاقی او با یک راننده تاکسی تنها به نام اسماعیل (با بازی اسماعیل محرابی) آشنا میشود. این داستان زمان کوتاه این دو باهمدیگر است. این فیلم لایق تحسین بسیار بیشتری است، به خصوص بازی فراموش‌نشدنی این دو بازیگر ایرانی دوست‌داشتنی ارزش تماشا را دارد.

 

مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها نویسنده و کارگردان فیلم پس از سال 2021 که با فیلم “قصیده‌ی گاو سفید” (Ballad of a White Cow) در جشنواره‌ی برلین حضور داشتند و تحسین بسیار زیادی را به دست آوردند، دوباره به این جشنواره بازگشتند. البته فقط فیلم در جشنواره حاضر بود و این دو نفر به خاطر مسائل قانونی و ممنوع‌الخروجی نتوانستند در جشنواره حاضر باشند.

 

تهیه کنندگان فیلم شامل غلامرضا موسوی، بهتاش صناعی‌ها، اتین دِ ریکاد، پیتر کروپنین و کریستوفر زیتربارت هستند. “کیک محبوب من” برای اولین بار در جشنواره‌ی فیلم برلین اکران شد و قرار است پاییز امسال در سینماهای Curzon در بریتانیا پخش شود اما هنوز زمان اکران فیلم در ایالات متحده مشخص نشده است و معلوم نیست در ااین کشور اکران میشود یا نه.

 

“My Favourite Cake” قرار است در تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) در سینماهای بریتانیا پخش شود.

در زیر میتوانید تریلر این فیلم را از دیجی‌موویز تماشا کنید.

نظرات کاربـران

5
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید
  • You know who
    گزارش اسپویل
    (2 هفته پیش)

    حیف که نمیشه این فیلم ایرانی رو تو سینمای مملکت خودمون دید. کاش میشد ۲۲ شهریور برم سینما این فیلم قشنگ رو ببینم :)))

  • amirgman8
    گزارش اسپویل
    (2 هفته پیش)

    چقدر خوبه که فیلم سازامون تابوشکنی میکنن و چیزهای طبیعی انسان رو نشون میدن و سانسور نمیکنن. منتظر این فیلم و دانه انجیر معابد رسول اف عزیز هستیم

  • @SPanahi20
    گزارش اسپویل
    (2 هفته پیش)

    اینقدر فضای دوس داشتنی و واقعی و پر از زندگی داره این فیلم که هر بیننده ایی که سال هاست با سینمای ایران قطع رابطه کرده باشه هم مشتاق دیدنشه من که از لحظه ایی که توی جشنواره های بین المللی در موردش صحبت شد بی قرارم که زودتر بیاد و ببینمش به امید روزی که همه ایران پر از آرامش و زندگی به دور از ظلم و چپاول باشه

  • Ayuyu_Wrd
    گزارش اسپویل
    (3 هفته پیش)

    شخصا کم پیش میاد فیلم ایرانی ببینم ولی تریلر این فیلم انگار یک خوشحالی دیرینه در من زنده کرد… همینکه از وقتی بچه بودیم و یادمون میاد خانما با لباس رسمی و حجاب کامل تو خونه میگشتن حتی موقع خواب، تا اینکه همیشه دید رسانه ها از عشقی که مطابق با عرف و رسوم سنتی مطابق نبود یا جهالت جوانی بود یا تابو… چقدر تو همین چند ثانیه قشنگ غربت و تنهایی و ترس و در نهایت، عشق رو به تصویر کشیدن. شاید شاهکار تاریخ آثار عاشقانه جهان نباشه ولی بی شک میتونه از زیباترین عاشقانه های ایران از زمان اشعار تاریخی باشه.

  • Artforever
    گزارش اسپویل
    (3 هفته پیش)

    چه فضای باحالی داشت