8
7259
1
2 سال پیش
همگی ما دو قسمت اول سریال به شدت مورد انتظار ارباب حلقه‌ها :حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings:...

همگی ما دو قسمت اول سریال به شدت مورد انتظار ارباب حلقه‌ها :حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power) را دیدیم و همه شاهد جلوه های ویژۀ قوی این سریال بودیم، امروز با هم سری به پشت صحنه جلوه های ویژه این سریال می زنیم و با بخشی از این روند آشنا می شویم.

 

بیش از 20 استودیوی جلوه های ویژه و 1500 هنرمند جلوه های ویژه از سرتاسر جهان گرد هم آمدند تا سریال بزرگ آمازون را ارائه بدهند. کمپانی هایی مثل «اینداستریال لایت اند مجیک» و «وتا اف‌ایکس» و «دی‌ان‌ای‌جی» بیش از 9500 صحنه ارائه کردند.

 

«ران ایمز» تهیه کنندۀ جلوه‌ های ویژه می گوید این مجموعه هشت ساعته به شکلی طراحی شده است که حس یک تجربه سینمایی را به مخاطب بدهد. او می‌ گوید “هدف ما صفحه نمایشگرهای 65 اینچی خانگی بود؛ اما ما این سریال را جوری کار کردیم که از نظر فنی می شود آن را حتی به صورت آی‌مکس هم تماشا کرد.”

 

برای خلق منظره های بی نظیر و جلوه های ویژۀ باشکوه از مقدار خیلی زیادی هنرمند جلوه های ویژه استفاده شد؛ از جمله صحنه طوفان خشنی که «گالادریل» و «هل‌برند» در آن گیر افتاده بودند.  اون گفت ساخت مجموعه سکانس های دریا هفته ها طول کشیده و هدف اصلی آن ها در این سکانس ها ایجاد موج های ترسناک و شدید بوده است. بازیگران این صحنه را در یک تانکر آب بازی کرده بودند.

 

همچنین او پیدا کردن استودیوی مناسب برای خلق این صحنه ها را با تست بازیگری مقایسه کرد. آن ها صرفاً دنبال کسانی نبودند که بتوانند کاری که آن ها از نظر فنی می خواهند را انجام بدهد بلکه به دنبال کسانی بودند که روحیه کار تیمی داشته باشند و تمام افراد بتوانند در کنار هم و با هم کار کنند.  مهم ترین اساس در این پروژه این بود که اجراها تعیین می کردند که جلوه های ویژه به چه شکلی باشند. ایمز می‌ گوید “در هر بخش از کار، اجرا و داستان سرایی سریال بیشتر از هرچیزی برای ما الویت داشت.”

نظرات کاربـران

1
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید
  • mrajabi93
    (2 سال پیش)
    این کامنت به دلیل اسپویل مخفی شده است
    نمایش دیدگاه

    جلوه های ویژه و کارگردانی و همچنین تدوین خوبی داره خداییش جلوه های ویژه اش عالیه