4
4198
3
4 هفته پیش
فیلم “Alien: Romulus” با فروش 41.5 میلیون دلاری در باکس آفیس داخلی به دومین افتتاحیه‌ی بزرگ از مجموعه فیلم‌های...

فیلم “Alien: Romulus” با فروش 41.5 میلیون دلاری در باکس آفیس داخلی به دومین افتتاحیه‌ی بزرگ از مجموعه فیلم‌های “Alien” تبدیل شد.

 

فروش بلیط‌های این فیلم کافی بودند تا جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های علمی‌تخیلی و ترسناک استدیوی دیزنی و قرن بیستم به سلطه‌ی سه هفته‌ای “Deadpool & Wolverine” در باکس آفیس پایان دهد و جای این فیلم را در رده‌ی اول بگیرد. “Deadpool & Wolverine” به تازگی عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با رده‌ی سنی بزرگسال را با 1.14 میلیارد دلار از “Joker” گرفته بود.

 

این موفقیت به درخشش تابستانی دیزنی اضافه کرد که تابستان را با فیلم “Kingdom of the Planet of the Apes” (پرفروش‌ترین فیلم ماه مِی با 397 میلیون دلار) شروع کرده بود و با “Inside Out 2” (پرفروش‌ترین فیلم ماه ژوئن با 1.597 میلیارد دلار) و “Deadpool & Wolverine” (پرفروش‌ترین فیلم ماه جولای با 1.14 میلیارد دلار) ادامه داد. این استدیو اوایل ماه تبدیل به اولین استدیوی سال 2024 شد که به فروش بلیط 3 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی میرسد و در ادامه فیلم‌های “Moana 2” و “Mufasa: The Lion King” را نیز در لیست اکران دارد.

 

اوضاع برای دیزنی پس از سال 2023 که سال پر از ناامیدی بود و فیلم‌هایی مانند “The Marvels” و “Indiana Jones and the Dial of Destiny” و بازسازی فیلم “The Haunted Mansion” و انیمیشن “Wish” با شکست مواجه شدند، تغییر کرده است و دوباره به نوار موفقیت برگشته است.

 

“Alien: Romulus” در باکس آفیس جهانی 66.7 میلیون دلار فروش داشت و در مجموع به فروش 108.2 میلیون دلاری رسید. این فیلم با رده‌ی سنی بزرگسال نقدهای مثبتی دریافت کرد و از سایت راتن تومیتوز امتیاز 82% و از تماشاگران CinemaScore نمره‌ی B+ را دریافت کرد. فده آلوارز (کارگردان فیلم “Don’t Breathe”) هفتمین قسمت از مجموعه‌ی بیگانه را کارگردانی کرده است. این مجموعه در سال 1979 به کارگردانی ریدلی اسکات آغاز شده بود که بودجه‌ی 80 میلیونی داشت.

 

در رقابت نزدیکی برای جایگاه دوم باکس آفیس “Deadpool & Wolverine” توانست از فیلم عاشقانه‌ی “It Ends With Us” پیشی بگیرد. این فیلم ابرقهرمانی از دنیای مارول با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن در هفته‌ی چهارم توانست رقم 29 میلیون دلار را به فروشش اضافه کند.

 

“It Ends With Us” در هفته‌ی دوم فروشش هم موفق بود و فروشی 24 میلیون دلاری داشت. این فیلم در هفته‌ی اول فروش بزرگ 50 میلیون دلاری را کسب کرده بود. این فیلم بر اساس کتابی از کالین هوور و با بازی بلیک لایولی و جاستین بالدونی (که کارگردان فیلم نیز است) به فروش 97.7 میلیونی در باکس آفیس داخلی و در مجموع فروش جهانی به عدد 180 میلیون پس از 10 روز اکران رسیده است. بودجه‌ی فیلم 25 میلیون دلار بوده است.

 

فیلم “Twisters” با فروش 9.8 میلیونی در رده‌ی چهارم ایستاد. فیلم “Borderlands” نیز با بازی کیت بلانشت و کوین هارت با فروش ضعیف 2.35 میلیونی در رده‌ی نهم جدول ایستاد. این فیلم تا به اینجا به رقم ناامیدکننده‌ی 13 میلیون دلار در آمریکای شمالی رسیده است. بودجه‌ی این فیلم 115 میلیون دلار بود و به یکی از بزرگترین شکست‌های تجاری امسال تبدیل شده است.

نظرات کاربـران

3
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید
  • themsavari
    گزارش اسپویل
    (3 هفته پیش)

    این فیلم ادامه سری معروف آلین هستش؟

    • MAMZIRO
      گزارش اسپویل
      (3 هفته پیش)

      بله

  • masmas1600
    گزارش اسپویل
    (3 هفته پیش)

    فیلم بسیار مزخرف ، نمیدونم چک طور یک میلیارد فروش داشته، اصلا گیرا ، با برنامه ، یا هدفمند نیست ، فیلم بیگانه جدید، خدا بیامرزه الن دلونو ، بچه گیهامون رو با فیلمهای اون حال میکردیم، کمیسر مولدوان ، اسلحه بزرگ ، .. گند زدن تو واقعیت زندگی و برده کردن نسلها رو با این فیلمهای تخیلی جالبه بدونید تنها الن دلون و مالون براندو بود که در فیلمهاش ، دولت رو به فساد متهم میکردند و دولت با قدرتش اونها رو در فیلم ترور میکرد، دیگه از دهه هفتاد فیلمی ساخته. نشد که منبع تمام فقر و نکبت و جنگ رو به دولتها نسبت