11
6321
2
1 سال پیش
اعتصاب نویسندگان: سریال‌ها و فیلم‌هایی که تاخیر خوردند: انجمن نویسندگان آمریکا در اعتصاب است و بسیاری از سریال‌ها و...

اعتصاب نویسندگان: سریال‌ها و فیلم‌هایی که تاخیر خوردند: انجمن نویسندگان آمریکا در اعتصاب است و بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌ها شروع به احساس اثرات آن کرده‌اند. از سریال (Stranger Things) گرفته تا (Severance)، اعتصاب نویسندگان منجر به توقف تولید فیلم و سریال‌ها شده است. با دیجی‌موویز همراه باشید.

 

نویسندگان بیش از یک هفته است که در مکان‌هایی در سراسر لس‌آنجلس و نیویورک سیتی اعتصاب می‌کنند تا بتوانند حرف خود را در اتاق مذاکره بر کرسی بنشانند. انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) در حال مذاکره با اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) است که به نمایندگی از طرف اکثر استودیوهای تولید فیلم هالیوود، مسئول چانه‌زنی در این مذاکرت می‌باشد، تا قرارداد جدیدی منعقد کند که منعکس‌کننده چشم‌انداز رسانه‌ای در حال تغییر باشد. انجمن نویسندگان آمریکا اذعان کرده است که افزایش تعداد سرویس‌های استریمر باعث نگرانی‌هایی در میان نویسندگان و تهیه‌کنندگان شده است. کمتر شدن دستمزد‌ها در راستای رقابت، که آن نیز منجر به ضعیف‌تر شدن امنیت شغلی آن‌ها می‌شود، یکی از این موارد است. همچنین استفاده تولیدکنندگان فیلم و سریال از ابزار هوش مصنوعی در پروژه‌های خود تبدیل به یکی دیگراز عوامل تهدیدکننده این صنف هنری شده است.

 

از آنجایی که نویسندگان دیگر دست به قلم نمی‌برند، تولیدات چندین پروژه که متکی به فیلمنامه‌اند به دلایل مختلف تعطیل شده‌ است: برخی از آن‌ها که هنوز در مراحل نگارش هستند، دیگر پیشرفتی در نگارش خود نمی‌بینند، و برخی دیگر از این پروژه‌ها که به نویسندگان خود در صحنه فیلمبرداری نیاز دارند، در دسترسی به آن‌ها دچار مشکل شده‌اند، و در برخی از پروژه‌ها نیز گروه فیلمبرداری در همبستگی با انجمن نویسندگان آمریکا اعتصاب کرده‌اند. شاید بعضی از شماها تا کنون فکر می‌کردید که کار یک نویسنده بعد از نگارش فیلمنامه به پایان می‌رسد اما واقعیت طور دیگریست، به همین دلیل است که بسیاری از پروژه‌های تولیدی حال حاضر در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 

با این حال، برخی از سریال‌ها با وجود اعتصابی که در جریان است به تولید خود ادامه می‌دهند. برای مثال، فیلمبرداری فصل دوم (The Lord of the Rings: The Rings of Power)، همچنان ادامه دارد، اما برای اعلام همبستگی با این اعتصاب مدیر تولید آن در صحنه فیلمبرداری حضور نخواهند داشت. همچنین فیلمبرداری فصل دوم (House of the Dragon)، نیر ادامه خواهد یافت. جورج آر آر مارتین اخیراً در مصاحبه‌ای بیان کرده: «از اونجایی که فیلمنامه‌ این فصل ماه‌ها پیش تموم شده، دیگه تولید کردن یا نکردنش تو دستای کارگردان‌ها وعوامل فیلم‌ـه.»

در زیر می‌توانید فهرستی از سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی را که تحت تأثیر اعتصاب نویسندگان قرار گرفته‌اند (تا آنجایی که از آن‌ها اطلاع داریم) بیابید:

 

اسپین‌آف سریال بازی تاج و تخت به نام (A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight).

 

فصل سوم، برنده سه جازیه امی، سریال (Abbott Elementary).

 

فصل هشتم سریال انیمیشی نتفلیکس، (Big Mouth).

 

و تنها فیلم این لیست، فیلمی از دنیای مارول با عنوان (Blade).

 

فصل ششم کمدی درام رزمی نتفلیکس (Cobra Kai).

 

سریال دیزنی،‌ با عنوان (Daredevil: Born Again).

 

فصل چهارم سریال (Evil) از شبکه پارامونت.

 

فصل سوم سریال کمدی شبکه اچ‌بی‌او، (Hacks).

 

فصل دوم سریال کمدی مایا رودولف (Loot).

 

فصل دوم سریال پرطرفدار اپل‌تی‌وی‌پلاس، (Severance).

 

فصل پنجم و نهایی سریال، (Stranger Things).

 

سریال جدید دیزنی‌پلاس با عنوان، (Wonder Man).

 

فصل سوم سریال محبوب، (Yellowjackets).

نظرات کاربـران

2
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید
  • Joey
    گزارش اسپویل
    (1 سال پیش)

    شرک ۵ هم هست

  • Mehdisf11
    گزارش اسپویل
    (1 سال پیش)

    ای بابا daredevil چرااا :/