دانلود فیلم آستیگمات
مشاهده تریلر
5.2/10328 Votes

دانلود فیلم آستیگمات

1 Comment
0 امتیاز منتقدین
4.5 از 2 امتیاز

درباره فیلم , دانلود فیلم آستیگمات

آستیگمات (Astigmatism) یک فیلم درام به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا مصطفوی و نویسندگی پیام کرمی که در سال ۱۳۹۶ اکران شده است. این فیلم حول محور مسائل بلوغ و نوجوانان است.

خلاصه داستان:

مردی بعد از جدایی چند ساله از خانواده برگشته و می خواهد خانه اش را از زن و پسر و عروس و نوه اش پس بگیرد. پسرش که در زیرزمین خانه زالو پرورش میدهد و می خواهد از این راه ثروتی بهم بزند، سعی می کند زن و مرد را آشتی دهد تا در خانه بمانند اما مادرش می خواهد با مردی دیگر ازدواج کند…

نقد و بررسی:

نشانه شناسی در فیلم آستیگمات به صورت زیرپوستی وجود دارد و روی ضمیر ناخودآگاه مخاطب؛ شاید حتی بی‌آنکه از آنها آگاهی داشته باشد تاثیر می‌گذارد. زالوهایی که مثل خوره به زندگی این خانه چسبیده‌اند و مردی که دستی دستی آنها را پرورش می‌دهد تا بتواند به خیال خود توسط آنها پولدار شود؛ درد دست زنی میانسال که جزو معدود کاراکترهای معقول فیلم به شمار می‌رود و بیشتر دردها و بلاها را به جان می‌خرد تا پسرش موفق شود؛ عینکی روی چشمان پسربچه که دوست ندارد آن را به چشم بزند و زندگی‌شان را بهتر ببیند و… پسربچه فیلم دچار بیماری آستیگماتیسم یا دوبینی است؛ اما وقتی فیلم دیده شود نشان می‌دهد که اتفاقا این بچه به ظاهر بیمار، نگاه بسیار درست‌تری به موضوعات دارد و در واقع این دیگران هستند که دچار دوبینی هستند.

فیلمنامه جدا از این نشانه شناسی‌ها بسیار ریتم منظم و درستی دارد و با وجود زمان حدودا ۱۰۰ دقیقه‌ای آن؛ بیننده متوجه گذر زمان در فیلم نمی‌شود. این ریتم شاید گاهی بیش از حد تند می‌شود ولی فورا با پرداختن به موضوعی در سکانس بعدی‌اش کشتی فیلم را از تلاطمی که می‌پنداریم الان است که به آن دچار شود رها می‌سازد. تدوین درست و خوش ساخت بهرام دهقانی نیز در خلق این ریتم بی‌تاثیر نبوده و کارگردان با اینکه دستی در تدوینگری نیز دارد این بار خودش پشت این کار را نگرفته است.

بازیگران:

محسن کیایی, مهتاب نصیرپور, باران کوثری, نیکی کریمی, هادی حجازی‌فر ,حسین پاکدل , سیامک صفری و بهنوش بختیاری

 

نظرات کاربـران

1
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید
  • sam_mas
    گزارش اسپویل
    (1 سال پیش)

    چرا من این سم رو دیدم آشغال محض