7
3922
0
2 سال پیش
«بری جنکینز» بر روی صخره معروف شیر شاه می رود. کارگردان تحسین شدۀ فیلم برنده اسکار مهتاب (Moonlight 2016)...

«بری جنکینز» بر روی صخره معروف شیر شاه می رود. کارگردان تحسین شدۀ فیلم برنده اسکار مهتاب (Moonlight 2016) رسماً اعلام کرد که ادامه فیلم (The Lion King 2019) با نام «موفاسا: شیر شاه» را کارگردانی می کند.

 

در ابتدا در سال 2020 اعلام شده بود که ادامه فیلم شیر شاه درمورد «موفاسا» پدر نمادین دیزنی است؛ این فیلم کودکی این شخصیت و بزرگ شدنـش با برادرش «اسکار» را روایت خواهد کرد. «جیمز ارل جونز» هم در نسخه اصلی محصول سال 1994 و هم در نسخه بازسازی شدۀ 2019 صداپیشگی شخصیت موسافا را انجام داده بود اما در این نسخه «آرون پیر» و «کلوین هریسون جونیور» صداپیشگی شخصیت را انجام خواهند داد. همچنین «چیویتل اجیوفور» و «جرمی آیرونز» صداپیشگی اسکار جوان و شرور را انجام خواهند داد.

 

علاوه بر اعلام شدن عنوان این فیلم پیش نمایش اختصاصی‌ ای از فیلم برای حضار «کلاب رسمی طرفداران دیزنی» که هر دو سال برگزار می شود، پخش شد. در این پیش نمایش «رافیکی» با صداپیشگی «جان کانی» درحال تعریف کردن داستان موسافا جوان برای چند توله جوان است؛ و فاش می کند که این شیر در واقع یک توله یتیم بوده است که باید دنیا را به تنهایی کاوش می کرده تا اینکه تبدیل به پادشاه پراید راک می شود. فیلم فراتر از سرزمین های پراید می رود و تصویر یتیم شدن این شیر توسط یک سیل را نشان می دهد.

 

شیر شیاه یکی از محبوب ترین آثار دیزنی در تمام دوران است که در نسخه اولش به شدت توسط منتقدان مورد تایید قرار گرفت و فروش جهانی اش به 960 میلیون دلار رسید. در نسخه بازسازی شدۀ 2019 نقد های بسیاری از طرف منتقدینـش دریافت کرد اما این فیلم حتی از نظر فروش از فیلم اصلی هم موفق تر شد و در جهان فروشی یک میلیارد دلاری داشت.

 

موسافا سومین فیلم بری جنکینز بعد از «مهتاب» و (If Beale Street Could Talk 2018) خواهد بود. هنوز تاریخ اکران فیلم اعلام نشده است.

نظرات کاربـران

0
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید