5
568
0
21 ساعت پیش
مگی اسمیت بازیگر بریتانیایی که برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار، سه جایزه‌ی امی و جوایز بی‌شمار دیگر روز جمعه در...

مگی اسمیت بازیگر بریتانیایی که برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار، سه جایزه‌ی امی و جوایز بی‌شمار دیگر روز جمعه در 89 سالگی درگذشت.

 

توی استیفنز و کریس لارکین، پسران مگی اسمیت در بیانیه‌ای اعلام کردند: او اوایل صبح 27 سپتامبر در بیمارستان و در آرامش از دنیا رفت. او در پایان کنار خانواده و دوستانش بود. دو پسر و پنج نوه از او باقی ماندند که به خاطر از دست دادن مادر و مادربزرگ عزیزشان به شدت ناراحت هستند.

 

او در اواخر دهه‌ی 70 سالگی با بازی در سریال موفق “Downton Abbey” طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به دست آورد. او برای بازی در این سریال برنده‌ی دو جایزه‌ی امی شد و دو بار دیگر هم برای این جایزه نامزد شده بود.

 

او نیز مانند بسیاری از بازیگران بریتانیایی در مجموعه فیلم‌های “Harry Potter” حضور داشت و نقش پروفسور مینروا مک‌گوناگل را به خوبی ایفا کرد.

 

در سال 1990 از امپراطوری بریتانیا لقب دیم را به دست آورد و فقط تعداد انگشت‌شماری از هم‌نسل‌های او مانند جودی دنچ و رایانا ریگ به این مهم دست یافته بودند.

 

مارگارت اسمیت در شهر ایلفورد بخش اسکس به دنیا آمد و قبل از تحصیل در بخش تئاتر در دانشگاه آکسفورد حضور پیدا کرد. در سال 1952 او در بخش تولیدات تئاتر دانشگاه آکسفورد همکاری میکرد و پس از اجرای تئاتر “On the Fringe”، لئونارد سیلمن تهیه کننده‌ی آمریکایی با دیدن بازیش او را به بازی در تئاتر “New Faces of 1956” در برادوی دعوت کرد. او تنها بریتانیایی این نمایش بود.

 

اسمیت در سال 1967 با رابرت استیفنز بازیگر بریتانیایی ازدواج کرد. او پس از طلاق از استیفنز در سال 1976 با بورلی کراس نویسنده‌ی انگلیسی ازدواج کرد که در سال 1998 از دنیا رفت. از دو ازدواجش برای او دو پسر و پنج نوه به یادگار ماند.

 

مگی اسمیت در سال 1969 برای بازی در فیلم “The Prime of Miss Jean Brodie” برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر زن اصلی شد. سپس ده سال بعد با بازی در فیلم “California Suite” برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد.

 

پس از ورود به قرن 21 او همچنان در فیلم‌های بیشماری حضور پیدا میکرد، اما بازی در مجموعه فیلم‌های هری پاتر شهرتش را دو چندان کرد. در اواسط فیلمبرداری فیلم‌های هری پاتر و در سن 74 سالگی مگی اسمیت دچار بیماری سرطان سینه شد. اما بر این بیماری غلبه کرد و مجددا به سینماها و تلویزیون بازگشت.

 

حالا در سن 89 سالگی باید با پروفسور مک‌گوناگل دوست داشتنی خداحافظی کنیم.

نظرات کاربـران

0
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید