27
10985
0
1 سال پیش
باکس آفیس هفته دوم ماه می: یکه‌تازی Guardians Of The Galaxy Vol. 3: پس از یک هفته افتتاحیه ضعیف...

باکس آفیس هفته دوم ماه می: یکه‌تازی Guardians Of The Galaxy Vol. 3: پس از یک هفته افتتاحیه ضعیف که رسانه‌ها به طور گسترده  از آن به عنوان عملکردی ضعیف یاد کردند؛ فیلم ( Guardians of the Galaxy Vol. 3) در یکی از بهترین هفته‌های دوم برای یک فیلم از دنیای سینمایی مارول در دوران پس از همه‌گیری کرونا قرار دارد. این سه گانه ابرقهرمانی در دومین جمعه اکران خود 15.7 میلیون دلار فروخت و تخمین زده می‌‌شود در آخر هفته دوم خود در باکس آفیس داخلی نیز 58 میلیون دلار بفروشد. با این کار مجموع فروش داخلی فیلم تا یکشنبه به بیش از 200 میلیون دلار خواهد رسید. با دیجی‌موویز همراه باشید.

 

نگهبانان کهکشان: قسمت سوم در هفته افتتاحیه خود با فروشی 118 میلیون دلاری اکران شد، که در حد پیش‌بینی‌های انجام شده از آن قرار داشت، اما به طور قابل توجهی در مقایسه با سایر عناوین مارول در هفته‌های اول خود، مانند نگهبانان کهکشان قسمت دوم (Guardians of the Galaxy Vol. 2دکتر استرنج در دنیای‌موازی دیوانگی (Doctor Strange in Multiverse of Madnessثور: عشق و صاعقه (Thor: Love and Thunder 2022) و ببر سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever 2022) عملکرد ضعیفی داشت. اگر پیش‌بینی‌های کنونی برقرار باشند، (Guardians of the Galaxy 3) بهترین رکورد هفته دوم را برای یک اثر از دنیای MCU در دوران پس از همه‌گیری کرونا را در دست خواهد گرفت و تنها با کاهشی 51 درصدی از هفته اول خود روبرو خواهد بود.

 

برای مقایسه، (Doctor Strange 2) در دومین هفته اکران خود کاهشی 67 درصدی را تجربه کرد، در حالی که مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home 2021) 68 درصد افت داشت. آخرین باری که یک فیلم MCU موفق به ثبت چنین موفقیتی شد، با فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings 2021) در سال 2021 بود. نگهبانان کهکشان 3 نیز مانند دو فیلم قبلی خود، بازخوردهای قابل قبولی را به دست آورده و از تماشاگران روز افتتاحیه امتیاز عالی‌ای را گرفته است. به نظر می‌رسد که این امتیاز کم‌کم دارد تاثیر خود را نشان می‌دهد.

 

عملکرد نگهبانان کهکشان به احتمال زیاد باعث شده است که عوامل مارول بالاخره نفسی راحت بکشند. چرا که این استودیو با عملکرد ضعیف مرد مورچه‌ای و زنبور: کوانتومانیا ( Ant-Man and the Wasp: Quantumania 2023) که با 475 میلیون دلار در سطح جهانی از سینماها بیرون آمد، که درآمد ناخالص کمتری نسبت به هر دو نسخه قبلی خود نیز داشت، باعث شد تا گفتمان «خسته شدن مردم از ژانر ابرقهرمانی» فراگیر شود. و در نتیجه آن هر فیلم جدیدی که MCU آن را اکران می‌کرد با انتقاد شدید طرفداران روبرو می‌شد و این حس را به تماشاگران سینمای ابرقهرمانی القاء می‌کرد که دوران این ژانر رو به پایان است. هرچند اگر بخواهیم منصف باشیم، امسال برای این ژانر سال ناامید کننده‌ای بوده است، چرا که هم(Ant-Man 3) و هم شزم! خشم خدایان (Shazam! Fury of the Gods) در برآورده کردن انتظارات از خود شکست خوردند. و اگر فراموش نکرده باشید، این چرخه از ناامیدی‌ها سال گذشته با فیلم بدنام بلک آدام (Black Adam 2022) که حتی نتوانست فروشی 400 میلیون دلاری در اکران بین‌المللی خود به دست آورد، به اوج رسید.

 

اما در هر حال به نظر می رسد شانس (Guardians of the Galaxy 3) در حال تغییر و رو به بهبود است. فیلم جدید هفته، (Book Club: The Next Chapter)، در روز جمعه با 2.1 میلیون دلار اکران خود را آغاز کرد. انتظار می‌رود این درام با ژانری همیشگی این آخر هفته تا ۷ میلیون دلار نیز فروش کند و در جایگاه سوم قرار گیرد. در مقام مقایسه، اولین فیلم باشگاه کتاب (Book Club 2018) در افتتاحیه هفته اول خود در سال 2018، 13 میلیون دلار فروش کرد و توانست که با بیش از 100 میلیون دلارفروش در باکس آفیس جهانی به یکی از فیلم‌های موفق آن سال تبدیل شود. در جایگاه دوم این هفته نیز، انیمیشن موفق برادران سوپرماریو (The Super Mario Bros. Movie) قرار دارد که در ششمین جمعه خود فروش 2.9 میلیون دلاری را تجربه کرد و مجموع فروش داخلی خود را به رقم نجومی 525 میلیون دلار رساند. همچنین رتبه چهارم به فیلم ترسناک رستاخیز شیطانی (Evil Dead Rise) تعلق گرفت که در چهارمین جمعه خود فروشی 1.1 میلیون دلاری را بدست آورد. این فیلم تاکنون 57 میلیون دلار فروش داخلی داشته و تا پایان یکشنبه به احتمال زیاد حتی از 60 میلیون دلار نیز عبور کند. در پایان پنجمین فیلم برتر باکس آفیس نیز، درام کمدی لاینزگیت با عنوان،(Are You There God? It’s Me, Margaret)، قرار دارد. و انتظار می‌رود که پس از فروش ۵۱۵ هزار دلاری این فیلم در روز جمعه، به فروشی ۲.۳ میلیون دلاری در آخر هفته رسیده و مجموع فروش داخلی خود را به حدود ۱۶ میلیون دلار برساند.

 

در جای دیگر از باکس آفیس نیز ، فیلم جنایی (Hypnotic) به کارگردانی رابرت رودریگز و با بازی بن افلک، با حدود 2 میلیون دلار در بیش از 2000 سینما اکران خواهد شد. همچننین هفته آینده شاهد اکران (Fast X)، دهمین فیلم از مجموعه طولانی سریع و خشن نیز خواهیم بود.

نظرات کاربـران

0
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید