35
6764
3
1 سال پیش
مهران کریمی ناصری که فیلم The Terminal الهام گرفته از زندگی او بود فوت کرد: سخنگوی فرودگاه شارل دوگل...

مهران کریمی ناصری که فیلم The Terminal الهام گرفته از زندگی او بود فوت کرد: سخنگوی فرودگاه شارل دوگل پاریس به خبرگزاری های فرانسه گزارش داده است که یک پناهجوی سیاسی ایرانی که بعد از اخراج از فرانسه برای تقریباً دو دهه در این فرودگاه زندگی کرده است روز شنبه جان خودش را از دست داده است. اما این مرد که بوده؟ او مهران کریمی ناصری 77 ساله بوده که فیلم ترمینال (The Terminal 2004) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ از او الهام گرفته بوده است.

 

مهران کریمی ناصری در 1324 در مسجد سلیمان متولد شد و در سال 1355 به دلیل مبارزاتـش بر علیه شاه از کشور اخراج شد و پناهنده بلژیک شد.

 

مهران در آبان سال 1367 در تلاش برای یافتن مادرش به بریتانیا، آلمان و هلند سفر کرد اما به دلیل کمبود مدارک اجازه ورود به آن کشور ها را نگرفت؛ بعد از این جریانات و وقتی که به فرانسه رفت در فرودگاه بازداشت شد و بعد در ساختمان ترمینال 1 به همراه چمدونـش رها شد، در آنجا کارکنان فرودگاه برای او غذا و دارو فراهم می‌ کردند.

 

بعد از مدتی او که شهرتی بین المللی پیدا کرده بود خودش را «آقای آلفرد» نامید و قسمت کوچکی از فرودگاه شارل دوگل پاریس تبدیل به قلمروی او شد. در سال 1992 دادگاه فرانسه حکمی را صادر کرد که طبق آن هیچکس نمی توانست مهران را از فرودگاه اخراج کند اما در عین حال اجازۀ ورود به خاک کشور را هم نداشت.

 

بعد ها مهران از سمت فرانسه و بلژیک پیشنهاد اقامت دریافت کرد که آن ها را رد کرد.

 

در سال 2003 بود که کمپانی «دریم‌ورکس پروداکشنز» که کمپانی شخص استیون اسپیلبرگ می باشد به او پیشنهاد داد که حق ساخت داستانـش را به قیمت 250 هزار دلار به این کمپانی بفروشد. مهران در سال 2006 در یک بیمارستان بستری شد که بعد از آن دوران زندگی اش در فرودگاه به پایان رسید و به پناهگاهی در پاریس رفت.

 

این فرودگاه اعلام کرده است که مهران تمام پولی که از فروش داستانش به دست آورده بوده را خرج کرده و چند هفته پیش دوباره به فرودگاه بازگشته بوده است.

نظرات کاربـران

3
COMMENTS
برای انتشار دیدگاه خود
وارد پنل کاربری خود شوید
یا در سایت
عضو شوید
  • MohsenShine
    گزارش اسپویل
    (1 سال پیش)

    داداش اگه متولد سال ۶۴ باشه در نتیجه باید ۳۷ سالش باشه فکر کنم منظورتون ۱۳۴۴ بوده

    • Reza64
      گزارش اسپویل
      (1 سال پیش)

      دوست عزیز حتی اگر بقول شما متولد ۱۳۴۴ هم باشه ، میشه ۵۷ سال نه ۷۷ سال.

      • mohamadp92
        گزارش اسپویل
        (1 سال پیش)

        چی میگین شما دوتا داره میگه متولد 1324 سال 1355 اخراج شده سال 1367 دنبال مادرش رفته حالتون خوب نیست چیزی میزنین؟